Thursday, March 12, 2009

بازگشت ف م سخن

غیبت چند هفته ای ف م سخن و نگرانی بلاگر ها و کاربران انیترنت فارسی زبان، جز آن که نشان قدرشناسی و مهرورزی صادقانه و بی ریا و بی خدشه بر خود دارد، در عین حال از گستردگی این رسانه خبر می دهد. چرا که ف. م سخن تا آن جا که من می دانم تنها در بزرگراه اطلاعاتی است که حضور دارد و در هیچ رسانه دیگری به دلایل معلوم جا نمی گیرد، اما او را می شناسند.

یکی از بهترین کارها که گویا نیوز کرد دادن دریچه ای خاص است به ف م سخن و ایجاد جای ویژه ای بود به نوشته های او، تا خواستاران آن قلم بدانند و در کوره راه های بزرگراه مجازی سرگردان نشوند. همین دریچه صاحب قلم را هم منظم کرد و به نوشتن سر وقت عادت داد که این هم مبارک بود.
ف . م سخن از آن جا که به دلایل معلوم نام مستعارست، پس شائبه شهرت طلبی و دکانداری بر او نمی رود، و به همین دلیل هیچ بده بستان و رفیق بازی و یا بدخواهی در او راه ندارد. نقدهایش را ناگزیر باید نقدی به قصد اصلاح دانست، چاره ای جز این نیست. احاطه اش به مسائل ادبی و سوادش، وقتی در نثر روان و بی شیله ای جاری می شود، از آن یک متن مطبوع می سازد.

من در این همه سال ها که خواننده همیشگی ف . م سخن بوده ام بسیار شده است که خود را با نوشته های او همعقیده نیافته ام، گرچه نمی شود گفت در اکثر موارد چنین است، اما در عین حال نحوه استدلال و پایبندیش به مبناهای مباحثه، آزاداندیشی اش، و پرهیزش از صددرصدی بودن کارش را پایه ای داده که بی مایه به دست آمدنی نبود.
خواستم با این چند خط کوتاه ادای دینی کرده باشم به یک نوشته پاکیزه و روان ، و فکر سالم. در عین حال ابراز شادمانی از این که غیبتش موقتی بوده و نگرانی هایمان بی مورد.

<$I18NNumdeklab$>:

At April 9, 2009 at 11:53 PM , Anonymous محمود said...

درود بهنود عزيز

انگاري ديگر آبونمان ايميلي‌مان تمام شده و من خبرم نشده بود كه اين‌جا به روز شده و خلاصه جا مانديم.

بايد برسم خانه و فكري ديگر كنم براي اشتراك از طريق (گوگل ريدر) كه از نوشته‌هاتان جا نمانم.

از لينك اين پست هم ممنونم.

 
At April 11, 2009 at 2:59 AM , Anonymous مرتضی خسروی said...

سلام جناب بهنود...تازه اشتارک وی پی ان ام کار میدهد و خوشحالم که از امروز بتوانم نوشته های شما را بخوانم...چند تایی کاریکاتور چهره کشیده ام از ادبا و بی ادبان...خوش داشتید ببینید...بسیار خوشحال می شوم.امید که سال خوبی را داشته باشید.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home