Tuesday, August 11, 2009

تا روی سانسور کم شود

یکی از دوستان برایم آدرس بخش های سانسور شده فیلم خاک آشنای بهمن فرمان آرا فیلمساز مولف و خوب را فرستاده . دیدم . حیفم آمد که شما نبینید. یکی از راه های مبارزه با سانسور، یافتن راهی برای عبور از آن است. حالا که بزرگراه مجازی این امکان را می دهد باید بقیه کارگردانان هم نگران نباشند و از همین تکنیک استفاده کنند تا مگر روی سانسور کم شود

<$I18NNumdeklab$>:

At August 11, 2009 at 9:59 AM , Anonymous محمود said...

بهنود عزیز

خدایی‌اش این تکه‌ها را که دیدم حیرت کردم که آستانه‌ی تحمل سانسور چه‌اندازه پایین آمده و اصلن قابل مقایسه با دوران اصلاحات نیست. گمان کنم به روال سانسور کتاب‌ها در وزارت‌خانه‌ی صفارهرندی بگویند فیلم‌های دوران اصلاحات را هم کوتاه کنند که به‌مراتب بدتر از تکه‌های این فیلم «خاک آشنا» هستند. این تکه‌ها در مقایسه با فیلم‌های فرمان‌آرا در دوران اصلاحات مثل "بوی کافور-عطر یاس" که بسیار سینما‌یش را دوست دارم، چیزی نداشت که تیغ سانسور دیده بود. واقعن باعث تاسف است. به‌قول حافظ ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا.

شاد زی

 
At August 11, 2009 at 12:45 PM , Anonymous امیر said...

چه ایده بکر و جالبی !

 
At August 11, 2009 at 2:28 PM , Blogger بیگانه said...

درسته که میگن شواره خبر از حال پیاده نداره.جناب بهنود ما تو ایران یا این سرعت مورچه وار اینترنت باید خواب دیدن حتی 1 دقیقه تصویر رو از اینترنت ببیمنیم.اره جانم.نمیدونی که ما چی میکشیم که

 
At August 11, 2009 at 3:46 PM , Blogger Hadi said...

این صحنه‌های سانسورشده خاک آشنا یه موردی دارند. بخش اول تا نیمه توی فیلم هست و بخش دوم هم تماما. به نظرم یه‌جور ردگم‌کنی بوده انتشار این صحنه‌ها. من درباره صحنه‌های دیگری که سانسور شده شنیده‌ام

 
At August 18, 2009 at 1:48 PM , Anonymous نوا بامدادی said...

سلام
بیشگ نیاز انسان به پنهان کاری
و سپس کشف پنهان شده ها
همواره برای سانسور کنندگان
دلیل خوبی برای سانسور خواهد بود
.
آقای بهنود خوشحال میشم
آیینه وار پیش چشمهای شما منظره ار باشم

آیینه شما : www.navabamdadi.blogfa.com
ممنون

 
At August 21, 2009 at 2:32 AM , Anonymous Anonymous said...

baradar Masoud!!!


khob in censor shod, vaase inke bad amoozi daasht!! vaase inke migoft ezdevaaj be har shekli eshtebaahe. khob nemishe inaa jaameye ma ro va sarneveshte mamlekat ro be khatar mindaaze!!! bad chetor mardom entezaar darid ke bache tolid konan, va nasl haaye baadi (next generations) be ghole Keyhan, betoonan ba in regime emam zamani bejangan??? ;)

 
At August 21, 2009 at 3:22 AM , Anonymous ستاره said...

چه کار خوبی من نمی‌خواستم برم خاک آشنا را به خاطر سانسورش ببینم برای حمایت می‌خواستم بلیط بخرم اما نرم ببینم اما حالا می‌رم فیلم رو می‌بینم بعد میام این قسمت‌های سانسور شده را می‌بینم. یه بوس کوچک برای شما یه بوسه گنده برای جناب فرمان‌آر!

 
At August 21, 2009 at 3:28 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام استاد
دوستی نوشته بود که با دیدن این تصاویر تعجب کردم که استانه تحمل و سانسور چقدر پایین امده
من هم تصاویر را دیدم...خواستم بگویم اتفاقا چه تمثیل به جایی بود مقایسه ازدواج و قدرت و حاکمیت مطلقه و مقام مادام العمر...عجیب نیست اگر تحمل نشود که هیچ ..عجیب است که تندتر برخورد نشده است
تیشه ای بود بر ریشه دیکتاتوری دینی ما

 
At August 21, 2009 at 3:52 AM , Anonymous ماهور said...

راه فوق العاده ایه میشه حتی بلوتوث کرد این بخشها رو
میشه حتی از تکه های سانسور شده فیلمها از ابتدا تا به حال یه مجموعه در سی دی تهیه کرد و پخش کرد
مرسی آقای بهنود

 
At August 21, 2009 at 9:19 AM , Anonymous Anonymous said...

tawallodetan mobarak

 
At September 3, 2009 at 12:51 AM , Anonymous angela said...

it has been removed, sir!

 
At September 7, 2009 at 2:34 PM , Blogger رامین اشراق said...

این نون قرض دادن روش ما ایرونی هاست

 
At September 8, 2009 at 4:32 AM , Anonymous Anonymous said...

فیلم رو برداشتن
اگه ممکنه لینک رو تصحیح کنین

 
At September 9, 2009 at 11:15 PM , Anonymous عبداللطیف said...

نامه ی کفتر ولایت به امام کفتربازای عالم
آقا جون!
حالا که شما اینقده باحالی که همه برات نامه می نویسن، چرا ما ننویسیم که حق آب و دونتون هم به گردنمونه؟ ما که کفتر بوم خودتیم. به اشاره ی خودت می پریم، اوج می گیریم، ملّق می زنیم و سر آخر با "جاجا"ی خودت می ریم بیخ کفترخون آروم می گیریم تااااااا کی شود که شما دوباره ویرت بگیره کفتر بازی کنی.
اصولش بعد از عمری کفتریت در درگاه شما و بق بقو کردن برای ناز نگاه شما، کی نامه بنویسه بهتر از خود ما؟!
آقا جون!
الهی من و جمع کفترای کفترخون فدای اون "جسم ناقص و آبروی اندک" ت بشیم، الهی کفترات آنفولانزای مرغی بگیرن اگه شما یه بار دیگه بغض کنی و با یکی دیگه درد دل کنی و ما بدخوا مدخواهاتو ساطوری نکنیم. به تحت الحنکت قسم! به اون عبای کشمیر و ردای شافیت قسم که پاک حالمون گه مرغی شده از اون روزی که شما اونجور مظلوم، از زور تنهایی و بیکسی، از پشت میکروفون با "آقا"[جونت صحبت کردی.
آقا جون!
به چفیه ت قسم که ما پاک گیرپاژ کردیم که آخه چه جوری می شه که شما با اون نگاه ناز و لبخند باز و لحن نرم و صدای گرم و رافت قلب و بلندی قد و رفتار معقول و پنجه ی معلول یه دفه بشی هدف هجمه ی اشقیاء! به نعلینت قسم شبا خوابم نمی بره از زور غصه!
به "اسد سیاه" و "ممد چارابرو" و "اسمال کوتول" گفتم:
- نفله ها! مثلا شما بسیجی ین، رنگ جبهه مبهه که ندیدین، اقل کم بزنین به صف این خس و خاشاکیا همه رو چپر چلاق کنین. خیر سرتون وختی هم دارین مداحی می کنین جا به جا این ظلمه ی اصلاحات چی رو که همه جوره دارن به "آقا" ظلم میکنن، لعنت کنین.
به دسته ی آفتابه ت قسم یه صدا گفتن:
- بشمار!
همین برو بچ به من گفتن:
- اصغر! (اسم چاکرت اصغره، یادم رفت بگم) یه دو سه تا چتول آب شنگولی بزن بی خیال می خیال شی!
گفتن:
- اینجوری از بین می ری ها!
گفتن:
- دیگه واسه "آقا" سخته داغ نفله شدن مارم بخواد ببینه.
راسّم می گن به غوزک پات قسم! آخه گیریم ما دق مرگ شدیم، کهریزکو کدوم نرّه خری بگردونه؟ جز ما، شاخ کدوم گاوی به در دوستاقخونه ی توحید گیر می کنه؟ نه، امامیش! خودت بگو. جز جمع ما، کدوم گلّه ی گرازی می تونه اوین رو ضبط و ربط کنه؟
آقا جون!
تورو به ستون فقراتت قسم یه جورایی این چندتا پیاله رو از ما بی خیال شو! اصلش اینم با اون که شما "آره"! از یه قسمه، منتهاش اون از ازل گیر و گوری توش نبوده و اینو بیخودی یه داغ زدن رو بطریش. یه فتوا ول کنی، اینم بشه عین اون، حلّه. همه ی عمر خرتم به لاله ی گوشت قسم! راسیاتش اگه این نبود ما نمی تونستیم اونجور ولایت پسند این بچه سوسولارو تادیب کنیم.
تو رو به سوراخ دماغت قسم حال کردی؟! حلق گنده هاشون هفت چاک شده که هر کی شاکیه بیاد اعلام کنه، هیشکی جیگر نمی کنه جیک بزنه. جیک دونشون رو پاره می کنیم به پلکت قسم!
آقا جون!
دست دهنده ت چلاق نشه! این مواجب مارم یه نفس فیتیله ش رو هوا کن. نه که اصلاح الگوی مصرف رو کوبیده باشیم به تاق ها! نه به نافت قسم! چه جوری بگم... راسّش این زید ما، اخیر، یه کم خرجش رفته بالا. شما که کرم می کنی، اینقده بیشتر. ماشالله به جائیت برنمی خوره که! مارم دریاب. این زیدی بپره پر ماهم می ریزه ها! اونوقت، زبونم لال، یه وخ دیدی راس راسی زد به سرت پاشدی رفتی کاراکاس زیارت امام رضا!
آقا جون!
به زیر بغلت قسم تو دلتو نمی خوام خالی کنم! ولی یه وخ دیدی شد.
جون اصغر خیالی نیس، رفتی ام رفتی! تو که ترس مرس حالیت نیس. دل داری عین غار علیصدر، تاریک و طولانی! تازه شم، مگه کاراکاس چشه؟ دعا کن مارم بطلبه. شنیدم چن ساله دافای یک عالم از اونجا درمیان. تو رو به جفت انگشتای بیلاخت قسم مارم ببر. شما مارو باش مام شمارو هستیم. از همونجا فحش خوارمادر می دیم به اسرائیل و استکبار. شما هم که - قربون هیمنه ت برم - رهبر مسلمین جهانی، اینجا و اونجا نداره. قبول؟!
ایول! خیلی با حالی ! کر و کورتیم به مولی...
این نامه رو می دم اینترنت برات بیاره. مام، بی ادبیه، چقلی داریم میریم پی کثافت کاریمون. ریشت رو از راه دور می بوسم. اماممی!

چاکرت
کفتر ولایت - اصغر

 
At September 10, 2009 at 8:10 AM , Anonymous sepidar 88 said...

سوال بزرگی که برای همه ما مطرح است این است که پس از این چه خواهد شد؟ آیا همه چیز به خشونت٬ کشتار یا کودتای نظامی خواهد انجامید؟
بررسی دیدگاه های تحلیلی کسری کاشانی را در این باره در وبلاگ سپیدار ۸۸ بخوانید.
از همه ی دوستان سبز برای ورود و معرفی این وبلاگ دعوت می شود.

 
At September 10, 2009 at 1:44 PM , Anonymous shervin said...

اقای بهنود عزیز
من چند روزی است که مشغول خواندن کتاب ضدیادها هستم. و چنان غرق شده ام در بین سطور که گاهی زمان را فراموش می کنم. پیش تر ها کتاب سه زن و کشته شدگان بر سر قدرت، خانوم، در زندان اما سبز و ... را خوانده بودم ولی این ضد یادها چیز دیگری است. امیدوارم همواره سلامت باشید و ما را از فضایلتان بی فیض نگذارید.

 
At September 29, 2009 at 2:54 PM , Anonymous Ali said...

Raftam in linke shoma ro bebinam, engar varesh dahshtan :-(

 
At December 30, 2009 at 12:58 AM , Anonymous Anonymous said...

Sorry, this video has been removed from blip.tv.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home